Active Minds grubumuz 3 kişiden
oluşmaktadır:
Fatma HALIPINAR - grup lideri
Vildan VAROL - proje koordinatörü
Zülal ÜÇLER
- teknik sorumlu
Pasif okul öncesi öğrencilerini konumuz
olarak seçtik ve bu problemin Türkiye’de çok yaygın olduğunu ve çocukların
gerçek yeteneklerini gösteremediklerini gözlemledik. Çocuklar sınıf içi
aktivitelerine aktif olarak katılamadıkları için ilgileri zamanla
azalabilmektedir. Hatta okula gitmek bile istemeyebilirler. Ayrıca öğretmen
odaklı bir sınıf ortamında öğrenciler gerçek yetenek ve ilgilerini
keşfedemezler.
Başlangıç noktamız beyin fırtınası ve
konumuz pasif okul öncesi öğrencileri idi. Ana problemimizi belirlemek için üç
tane neden seçtik. Bunlar sistem, öğrencinin karakteri ve insandı. Matriks
diyagramı ile ana problemimizi sistem olarak seçtik. Daha sonra sistem kaynaklı
problemlerin müfredat ve kaynak eksikliğinden oluştuğunu saptadık. Bir sonraki
aşamada, pasif öğrencilerinin genel davranışlarını listeledik. Daha kapsamlı
bir araştırma yapmak için Marion Passidomo’nun “Geleneksel Eğitimden
Gelişimsel Olarak Uygun Eğitime: Süreçteki Çalışma”, Sue Miles’in “Arama
ve Keşif: Heyecan Verici Değişiklikler Yaratma” ve Lou Swanson’un
“Anaokullarımız Yetişkin Odaklı Sanat Projeleri ve Çocuk Odaklı Olarak
Değiştirilir” makalelerini kullandık.
Araştırma sonuçlarımıza göre pasif
çocuklarda ortak olarak görülebilen yaygın davranışlar olduğunu gördük. Bu
yaygın davranışlar uyku hali, grup oyunlarına isteksizlik ve kendi derisini ve
tırnaklarını yemek olabilir.
Daha önce de bahsettiğimiz gibi, eğitim
sistemi problemleri iki alt gruba ayrılabilir: Müfredat ve kaynak eksikliği.
Müfredattaki eksiklikler sistemin öğrencinin yetenekleri düşünülmeden
düzenlenmesinden kaynaklanmaktadır. Eğitim sistemi geleneksel ve öğretmen
merkezli olduğu için öğrenciler kendilerini ve neye ilgilerinin olduğunu
keşfedemiyor. Kaynak yetersizliğine baktığımızda, okul öncesi eğitim için
ayrılan bütçe çoğu gerekli materyal için yeterli olmadığı için öğrencilerin
hayal gücü sınırlı kalmaktadır. Özellikle 4+4+4 ile birlikte, okul öncesi
eğitim geri planda kalmıştır. Bunun sonucu olarak, zaten az olan bütçe payında
azaltılmaya gidilmiştir.
Bu aşamalardan sonra, İnsanların
görüşlerinin alabilmek için yirmi soruluk bir anket düzenledik ve
katılımcılarımızın büyük çoğunluğunun saptadığımız problemler konusunda bizimle
aynı fikirde olduğunu öğrendik.
Son olarak çözüm önerileri geliştirmeye
çalıştık. Öğrencilerin sınıf içi aktivitelere daha aktif bir şekilde katılımını
sağlamak için şunlar yapılabilir:
ü
Eğitim sistemi öğrenci
odaklı aktivitelere odaklanmalıdır.
ü
Okul öncesi eğitime ayrılan
bütçe artırılmalıdır.
ü
Okul yönetimi ve aileler
arasındaki ilişki güçlendirilmelidir.
ü
Öğretmenler öğrencilerin
farklı karakterlerinin ve yeteneklerinin farkında olmalıdır.
Sonuç olarak, sınıf içindeki pasif
öğrenciler odaklarını ve ilgilerini kaybedebilirler. Bu durum onların
gelecekteki eğitim hayatına da olumsuz etkide bulunabilir. Öğrencilerin aktif
katılımını artırmak için potansiyellerini ortaya çıkaracak gerekli tedbirler
alınmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder